Пошук:

на

Наша газета




Марія Терехова – художник, живописець, митець

   Марія Терехова народилася 1 травня 1975 року. В 2009 році закінчила Кримський інженерно-педагогічний університет за фахом художник-монументаліст, педагог (майстерня заслуженого художника України Голинського В.Б).

   Художниця працює у багатьох жанрах живопису: пейзаж, натюрморт, портрет, вміло користується кольором. Багато робіт написано у кращих традиціях реалістичного живопису – соковито та широко.

   Терехова – автор багатьох пейзажів, найчастіше вона малює різні куточки рідного Криму, в котрих виражається «творче обличчя» художниці, зачарованої красою природи та тематичною насиченістю історичних місць.

   Зібраністю композиції та кольоровою гамою характеризуються натюрморти М. Терехової, в яких вона бачить продовження естетичного спілкування з природою, її багатством та різноманітністю: «Натюрморт з калиною» 2009 року, «Осінній натюрморт» 2010 року, «Спізнілі квіти» 2010 року.

   Основний девіз творчості митця – не розлучатися з пензлями та олівцем, торкатися мистецтва, передавати красу природи. Цьому девізові художниця слугує з постійним натхненням і великою любов’ю. Розписує також на склі, батіку. Її декоративні вироби зі шкіри відрізняються вишуканим смаком, винахідливістю, високою майстерністю.

   З 2008 року і дотепер Марія Терехова займається педагогічною роботою в Сімферопольській школі мистецтв і приватній школі, прищеплює учням витоки майстерності в галузі графіки та живопису, декоративно-прикладного мистецтва. Її учні неодноразово посідали призові місця на різних конкурсах: міських, українських, міжнародних.

Cонце сріблом струменіє...

            Прелюдією до першої персональної виставки „Кримські мотиви” молодої художниці Марії Терехової на її відкритті у Всеукраїнському інформаційно-культурному центрі прозвучав виступ лауреата міжнародного конкурсу „Юність”, джазового ансамблю Сімферопольської дитячої школи мистецтв. Поетичність та одухотвореність кримської природи немов вийшла за рамки картин і в поєднанні з запальними піснями, музичними імпровізаціями  на фортепіано в дві руки учнів з концертмейстером, хореографією та ефектними сценічними костюмами перетворилася в яскраве і виразне видовище.

            Художниця, яка знаходиться тільки на початку свого творчого шляху, не копіює мальовничі куточки півострова, а стилізує зроблені з натури ескізи, пленерні мотиви і, наситивши зображення власними кольоровими акцентами, настроями і почуттями, максимально наближує створені декоративні композиції до реальних пейзажів, географію яких можна легко впізнати. Їх буяння фарб на землі, що сріблом струменіють з неба, не залежить від природно-кліматичних ритмів.

У пейзажах М.Терехової Крим прекрасний ранньою весною і восени, в горах і на морському узбережжі, де хвилі полощуться об каміння, а коли випав несподіваний сніг, його білизна особливо виразно контрастує з жовто-багряними кронами дерев і голубим небом. Сформувавши власний стиль композиційної побудови і техніки живописного письма у Кримському інженерно-педагогічному університеті в майстерні заслуженого художника України  Валерія Голинського, Марія сміливо експериментує з кольором. Звичайні предмети та явища, близькі  і зрозумілі, вона трансформує в складні і багатозначні образи, проникнуті глибоким почуттям причетності до основ буття, зокрема, в морських пейзажах „Після бурі”, „Морський прибій” і „Міжсезоння”.

Витончено зображує художниця кожну пелюстку і стебла квітів у скляній вазі в одному натюрморті і широкими мазками в стилі постімпресіонізму  кетяги калини, груші та яблуко з  дзеркальним відбитком на столі – в іншому. А на вітражах, виконаних технікою „батик”, її пензель ще більше розкутий, пружний і динамічний у композиціях „Зима”, „Дерево життя”, „Весняний мотив” та інших, відтворюючи реальний світ в його рухливості та мінливості. Художня цінність цих творів на склі доповнюється  їх практичним застосуванням у дизайні середовища. Вона і своїх вихованців у школі мистецтв, яких у неї шістдесят з третього по дев`ятий клас, орієнтує на виконання робіт з рисунка, живопису і композиції у виді сувенірів.

- Тоді їх можна буде продати чи подарувати, – говорить. - Це стимулює художню творчість і є практичним уроком для пізнання дітьми з юного віку ринкової економіки.

Діалог про місце і роль образотворчого мистецтва в матеріальному виробництві і духовному розвитку людини Марія Терехова веде з учнями в школі і глядачами на колективних виставках художників Криму, постійно беручи в них участь, готується до вступу в Національну спілку художників України. Мріє більше подорожувати, щоб побачене і все, що з нею відбувається в житті, сім`ї і сина, якому десять років, передати на полотні. Її картинам притаманна усвідомлена естетика, незвичайні ракурси, гармонія сюжетів. Різні за форматом, колоритом та емоційним станом, вони привертають увагу до землі, на якій нам випало жити, викликають захоплення її природною досконалістю і красою, створеною людьми: старим маяком, човнами на морському узбережжі, квітучим персиковим садом. У цій різноманітності кримської природи яскрава індивідуальність творчої манери художниці розкривається і вдосконалюється.


 

 
Hosted by uCoz