|
ЕКСПРЕСІЯ АБСТРАКЦІЇ
Соціально-побутова абстракція є головною темою живописно-декоративних і фоторобіт сімферопольського художника і фотографа Руслана Фесенка, представлених в експозиції „Мистецтво без ознак”,
що відкрилася 31 березня 2009 року у виставковій залі Всеукраїнського інформаційно-культурного центру. Він народився у 1977 році в м.Сімферополі. Саме рідне місто, його стародавня архітектура, заповідні природні і паркові куточки дали йому найбільше сюжетів для творчих розробок і мистецьких експериментів на полотні з використанням звичайних предметів повсякденного вжитку людини: деревно-волокнистих плит, картону, клею, фарб, коробок сірників – всього, що у момент натхнення він знаходить під рукою.
Технікою колажу Р.Фесенко створює композиції концептуального мистецтва, яке є одним із напрямків авангардизму. Такими геометричними фігурами, як трикутники, квадрати, круги, прямі і хвилясті лінії, у поєднанні зображень різноманітної гами кольорів і фактури матеріалів в одне ціле він передає експресію 21-го століття, польоти людини у сні і наяву, чоловічий аскетизм, виражений у недопаленій цигарці у попільничці, у натюрмортах із трояндами, різноплановість і загадковість жіночої натури у триптиху „Жінці” та „Портреті дружини”.
Це захоплення живописом і дизайном з 1996 року Руслан доповнив два роки тому фотороботами. Хоч вони виконані також у стилі абстракції і, на перший погляд, здаються фрагментами вулканічно-магматичних процесів чи печер, насправді всі вони мають конкретні адреси на міській урбанізованій території в нагромадженні камінців поблизу водойм, дерев`яних трісок, у тріщинах білої стіни. Саме фотоапарат допомагає йому повною мірою показати, який прекрасний світ навколо нас. Тільки робить він це не простим копіюванням на цифровому екрані красивих географічних місць природного творення. Для нього глибокий символічний смисл буття має і гармонійне чи контрастне поєднання кольорів у продукті природи і людини на місцевості, і найменша рисочка на стіні, як у композиції „Розкол”.
Об`єднані в експозиції, вони стали своєрідним фоторепортажем автора з міста, в якому він живе, і темами його п`яти попередніх персональних виставок під назвами: ”Старе місто. Авангардна фотографія”, „Старе місто і сімферопольці”, „Сімферопольська осінь”, „Артефакт`08 - колаж, фотографія, графіка”, „Крим. Гори. Активний відпочинок”. Цим нестандартним індивідуальним підходом до передачі понять і реалій дійсності Р.Фесенко прагне за допомогою нових форм і засобів художнього вираження зробити власне узагальнення досвіду, властивостей та ознак предметів, явищ оточуючого середовища і всього суспільства.
|
|
Желтый человек. 1998 г.
|
Светило. 2007 г.
|
|
|
Экспрессия XXI в. 2006 г.
|
Золото в красном. 2007 г.
|
|
|
Целая часть. 2007 г.
|
Палитра. 2007 г.
|
|
|
Джаз. 2008 г.
|
Раскол. 2007 г.
|
|
Революция большая. 2008 г.
|
|
|